ITK-konferenssi järjestetään jälleen Hämeenlinnan Aulangolla huhtikuun 19.-21. päivä. Olemme mukana posterinäyttelyssä
Vuorovaikutuksen ja opetuksen rikastamiskeinoja HyFlex -toteutuksissa
Milloin:
perjantaina 21.4.2023 klo 11.15 – 11.45
Puhujat:
Eeva Niemelä, Opetusteknologia-asiantuntija, HAMK
Saarela Merja, Tutkijayliopettaja, tutkimuspäällikkö, HAMK Smart
Kenelle:
Ammattikorkeakoulun työntekijöille: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
HyFlex toteutus on opiskelijalähtöisestä näkökulmasta pedagogisesti muotoiltu multimodaalinen oppimiskokemus. Oppimistavoitteisiin pääsemiseksi opiskelijalle mahdollistetaan joustava osallistuminen erilaisten toteutusten ja hybridien oppimistapahtumien välillä. Hybridit vaihtoehdot voivat muodostua osallistumisesta oppimistapahtumaan fyysisesti läsnä, samanaikaisesti etänä läsnä tai eriaikaisesti verkossa.
Esittelemme erilaisia piloteissa testattuja vuorovaikutuksen rikastamiskeinoja ja digipedagogisen monipuolistamisen keinoja, joilla HyFlex -toteutuksissa oppimistapahtumien yhdenmukaisuutta voidaan monipuolisesti edistää, etätiimien vuorovaikutusta vahvistaa ja opetuksen joustavuutta teknisesti tukea.
Saavutettavan hybridiopetuksen työkalupakki -posteri
Milloin:
Posteri on esillä koko ITK-konferenssin ajan. Posteriesittelijät on tavattavissa torstaina klo 13.30-14.30 ja perjantaina klo 10.30 – 11.30.
Kohderyhmä:
Ammattikorkeakoulujen opettajat
Posterimme esittelee hybridiopetuksen ja -työskentelyn ”työkalupakkia”, joka kattaa mm. pedagogiset valinnat, tekniset ratkaisut sekä osaamiset saavutettavien hybriditilantaiden onnistumiseksi. Erityistä huomiota kiinnitetään mm. läsnäolon tunteen vahvistamiseen sekä toimivan vuorovaikutuksen luomiseen.
Työkalupakin sisältöä on testattu ammatillisen koulutuksen sekä ammattikokeakoulun piloteissa todellisten käyttäjien kanssa. Työkalupakki on koostettu piloteista saatujen kokemusten sekä niissä opittujen hyvien käytänteiden perusteella.
Työkalupakin materiaaleja voi hyödyntää oman hybriditilanteiden suunnitteluun sekä kehittämiseen.