A Flexible Framework for Hybrid Lower-Secondary Education
Erősdi, Edit & Fenyvesi, Kristof & Ferencz-Salamon, Alpár & Ferencz-Salamon, Katalin & Galambos, Attila & Jõgi, Larissa & Kankaanranta, Marja & Kulkarni, Heramb & Kulkarni, Shirin & Lázár, Csilla & Leoste, Janika & Mäkelä, Tiina & Marcelloni, Francesco & Marjanovic, Ugljesa & Neittaanmäki, Pekka & Nurhasanah, Farida & Õun, Tiia & Pastor, Luis & Péter-Both, Erika & Zuddio, Maria. (2022).
This collection of the articles is about bridging the face-to-face teaching and innovative learning environments.
AHEAD: Publications for Educational Staff
The AHEAD Journal: Higher education students with disabilities’ perceptions of emergency remote learning – exploring the benefits and barriers of e-learning
Blended & Hybrid Learning | The Center for Teaching and Learning | UNC Charlotte
What is a Hybrid Course? Benefits of Hybrid Learning. Designing a Hybrid Course. Facilitating a Hybrid Course. Developing Hybrid Course Components.
Hybrid-Flexible Course Design (1st ed.). Beatty, B. J. (2019). EdTech Books. https://edtechbooks.org/hyflex.
Methods, case stories, and strategies related to Hybrid-Flexible (HyFlex) course design.
Neukkarissa kuultua 1/2021: Suomen eOppimisen neuvottelukunnan kolumni .
Neuvottelukunnan puheenjohtaja Tarmo Toikkanen kirjoittaa hyflex- ja hybridiopetuksesta SeOppi 1/2021 -lehden artikkelissa.
Hannover Reserach Infobrief: Understanding Hybrid Models and Unconventional School Structures .
Artikkeli pohdiskelee glopaalin pandemian aiheuttamia muutoksia kouluissa ja oppimisessa sekä esittelee neljä erilaista hybridioppimismallia, jotka soveltuvat yli 12-vuotiaiden opiskeluun.
Tampereen yliopiston vinkkipankki: Mitä huomioida hybridiopetuksessa?
Artikkelissa on käytännönläheisiä vinkkejä mitä tulee huomioida hybridiopetuksessa ennen opetustilannetta, materiaalien ja vuorovaikutuksen osalta.
JAMK: Havaintoja hybridiopetuksesta
Sivuilla esitellään JAMKissa kerättyjä kokemuksia hybridiopetuksesta. Sivusto kattaa opetuksen suunnittelun ja pedagogiset valinnat, opetukseen liittyvät käytännöt, opetusteknologiat ja tilat sekä opettaan identiteetin kysymykset.